یادگیری و پیشرفت را با اتکا خودت شروع کن

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

سرعت اینترنت کابلی(باخط تلفن)دراینده چقدر خواهد بود!

بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام.

اینترنتی که ما امروزه از طریق خط تلفن استفاده می کنیم،نامش ADSL2 یا ADSL2+ می باشد.این در واقع یک تکنولوژی هست،که به کمک ان مودم به مرکز مخابرات و دستگاه پرسرعت اینترنت شهر،که با کابل پرسرعت(فیبرنوری) اینترنت اتصال دارد،وصل میشود. 

یعنی به کمک خط تلفن،این مراحل طی میشود! فاصله ما تا مرکز مخابرات اطراف ما،باید کمتر از 6 کیلومتر باشد(که البته 5 کیلومتر بیشتر تاکید شده!) تا بتوان اینترنت adsl2 و.. استفاده کرد،وگرنه،سرعت اینترنت افت میکند،یا که مشکل دار میشود.

اما تکنولوژی ها جدید تری در راه است! و این تکنولوژی همگی هرکدام نسل به نسل،فیبری نوری را بیشتر دم در خانه ما می اورد! در واقع فیبر نوری سرعت بسیار زیادی دارد! و بهتر از کابل ها مسی است،که خط تلفن از ان استفاده میکند.اما فیبر نوری بسیار گران می باشد!

در ادامه تکنولوژی vdsl و g.fast معرفی میشود.! (افزیش سرعت تا 10 گیگ بیت!)

ادامه مطلب|
۳۳۸ ۲۱۷ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۳۱ ارديبهشت ۹۹ ۱۲:۲۴
دوستی با کسی،که هدفش خدا نیست!

بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام.

حدیث زیبا:از کسی که دوستی اش برای خدا نیست بپرهیز:زیرا دوستی او پستی است،و هم نشینی با او شوم.حضرت علی(ع)

کسی برای خدا با تو دوست نشده،پس قطعا برنامه و منفعت های دنیویی است! یا سوء استفاده و نقشه ها مختلف!.

او حرفی از اخرت نمی زند! حرفی که باعث بشود،تو به خدا نزدیک بشویی! یا کار خیری برای جلب رضایی خدا انجام دهی! دائم مسائل را برای تو بیان میکند!که محدود در همین دنیاست! و فکر و ذهن تو را دائم به انها مشغول و سرگرم می کند! اجازه گرفتن شخصیت و پیدا کردن خودت و وظیفه که برای ان در دنیا خلق شده ای رو نمیدهد! در نتیجه حس ناامیدی و ذلیل بودن و غم ها شدید در عمق جان روز به روز بیشتر میشود. دائم از این سوی به ان سوی میرود! یعنی یک سرگرمی به سرگرمی دیگر! نباید از اون توقع قدردانی یا قدرشناسی بالایی داشت! چون اگر او خیلی قدر شناس بود که،خدا را هدف زندگی و مسیر حرکت خودش قرار میداد به پاس این همه نعمت غیرقابل شمارش.

در نهایت،اگر انسان به خود نیاید،اخرت را هم از دست خواهد داد بابت همنشینی با این انسان شوم.

در ادامه می تونید،عکس با کیفیت حدیث را ببینید.

ادامه مطلب|
۷۱۱ ۳۳۲ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۹ ارديبهشت ۹۹ ۱۰:۴۶
شب قدر،شبی که خدا گفت،برتر از هزار ماه است!

بنام خداوند بخشنده و مهربان.

باسلام.

خداوند در ایه 3 سوره قدر، می فرمایید:لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ شب قدر برتر از هزار ماه است!

اگر بخوایم یک تقسیم کنیم،یعنی 1000 تقسیم بر 12 ماه سال. میشود 83 سال خورده ای! یک شب قدر مثل همین الان تا صبح قبل از طلوع خورشید، برتر از 83 سال می باشد!

 

اونایکی میخوان برگردن به سمت کار خوب،توبه کنند گذشته بدشون. امروز به گواه تاریخ و چیزهای که ما در زندگی دیدیم،بهترین زمانه!،امروز بخاطره این روز عزیز،که قران نازل شده،خدا فرشته هاش را به روی زمین میفرست تا صبح(تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ فرشته ها و روح در ان شب به اذن پروردگارشان برای هرکاری فرود می ایند.)

ما هیچ روزی رو نداریم،که خود خدا اینطور صراحتا و دقیق بگه برتر از 1000 ماهه! امروز ثواب اعمال بیشتر نوشته میشه و توبه ها زودتر بخشیده میشه و دعا زودتر براورده میشه. بخاطره قرآن بزرگ و عزیز! همش بخاطره این کتاب استثنایی که خدا اون رو نازل کرد! و اینقدر برای خودش نیز محترم و بزرگه..

هرچقدر می تونید امشب علاوه بر کارهای معنویی دیگه، پول در راه خدا بدید! میخواد 1 تومان باشه یا 100 تومان یا 1000 تومان(تک تومانی) یا بیشتر ...! هرچقدر توانتون هست همون رو در راه خدا بدید،که خدا این روز خیلی ثواب و اعمال رو بزرگ می نویسه و در نظرشون میگیره. نذارید این روز بزرگ بدون انفاق و یا بخشش مالی بگذره!

بازم در پایان تاکید دوباره میکنم،قران کتاب بسیار بزرگی و پرارزشی که خدا اینطور براش چنین جشن گرفته! و کسایی که در این روز به کارهای معنویی بپردازند و یا توبه کنند یا بخوان کارهای خوب دیگه کنند ازشون بسیار بهتر قبول میکنه و چند برابر پاشون مینوسه! 

هیچ وقت و هیچ روزتون رو بدون قران نگذرونید.

ادامه مطلب|
۲۳۴ ۱۴۰ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۷ ارديبهشت ۹۹ ۲۱:۰۴
ایا در اینده،با ماهوارها،به صورت زنده،همه بر روی زمین کنترول ودیده میشوند؟

بنام خدا

باسلام.

تابحال جایی ندیده و نخوانده ام،کسی در این رابطه حرف زده باشد! که در اینده بشود به صورت زنده از طریق ماهواره همه فعالیت ها انسان و ... رو روی زمین به مانند یک دوربین فیلم برداری! دید و تماشا کرد! 

اما از بخشی از بشر ریاکار امروزی بعید نیست،چنین طرح های داشته باشد! و در اینده چنین طرح برملا شود! 

تعداد ماهواره ها روی زمین روز به روز تعدادشون بیشتر و بیشتر میشود! فناوری موشک ماهواره بر مختص به کشورهای بخصوصی است!(برای اینکه کنترول بهتری داشته باشند و کسی پی به نقشه ها انها نبرد)! 

فناوری دوربین با مگاپیکسل بالا روز به روز پیشرفته تر میشود!

آیا در اینده طرح،کنترول و دیدن هم افراد به روی زمین انجام خواهد شد؟! درست مشخص نیست،اما قطعا در اینده به کمک فضا کارهای زیادی انجام خواهد شد و کشورهای که چنین فناوری ندارند،بشدت هرچه تمام تر ضربه خواهند دید،شایدم در معرض نابودی کشیده بشوند!

ادامه مطلب|
۱۹۱ ۱۳۳ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۷ ارديبهشت ۹۹ ۱۱:۳۱
دستگاه جوش چطور کارش را انجام میدهد!

بنام خدا

باسلام

شاید یکی از سوالات که در ذهن خیلی ها هست،که چطور دستگاه جوش،می تواند فلزها را بهم دیگر محکم اتصال دهد!

شاید سریع ترین پاسخ برای این سوال،اگر دستگاه چسب حرارتی را دیده باشید،تا حدودی کمی شبیه به ان! که می تواند دو قطعه پلاستیکی یا پارچه ی یا کارتونی را بچسباند!

ادامه مطلب|
۳۷۵ ۲۰۷ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۶ ارديبهشت ۹۹ ۱۰:۳۲
این مگابیت سرعت و یا مگابایت حجم حافظه ! چی هستن و چه تفاوتی باهم دارن!

بنام خدا

باسلام.

گاهی وقت ها گفته میشه،سرعت فلا حافظه 20 یا 100 یا 200 یا ... مگابایت است ! و گاهی وقت ها میگن این حافظه 1 گیگابایت یا 5 گیگابایت یا .. می باشد! خوب برخره این  همه اصطلاح در واقع به صورت دقیق چه هستن و اصلا چه کاربردی و اهمیتی دارن؟!

ادامه مطلب|
۲۶۰ ۱۷۹ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۴ ارديبهشت ۹۹ ۱۰:۱۵
شب قدر،شب که خدا ان را بزرگ میداند!

بنام خدا

باسلام

امروز اولین روز شب قدر شروع میشه. 

اما شب قدر برای چی هستش،و کجا گفته شده و به طور کل چند روزه و چه روزهایه!

ادامه مطلب|
۳۰۸ ۱۸۶ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۳ ارديبهشت ۹۹ ۱۸:۲۳
ریشه انحراف اخلاقی بعضی از نوجوانان(خودارضایی و گناهان)-2

بنام خداوند بخشنده و مهربان.

باسلام.

ریشه های اصلی.

در ادامه مبحث قبلی،انسان موجودیست که دائم حالش در حال تغییر است،و اگر نگوییم،به مانند کهکشان ها!،بلکه شبیه انها دائم حال روحیش از یک سوی به سوی دیگر رفتن است! اما خودش از این نکته ظاهرا غافل است!. 

و برای همین نیاز است،واقعا در عمق وجودش نیاز دارد،به چیز وصل باشد،که این حالش و فکر و روحش رو لحظه به لحظه تنظیم کند و متعادلش کند،و بهترین راه،همان راهی است،که همه فطرتن میدانن، و ان ارتباط با خدا،از طریق نماز و انجام کارهای خیر و خوبی است که در قران به ان اشاره شده است.

 یک انسان،نمی تواند،تا 9 یا 13 و 15 سالگی! همینطور برای خودش زندگی کند،بگویید دلت پاک باشه! یا من ادم پاکی هستم و ...! گناه پایم نوشته نمیشود و اتفاقی برایم نمی افتد! نیازی به نماز و انجام کار خوب برای رسیدن به خدا،یا کنترول فکر و ذهنم و جسم برای رفتن به سمت راه درست ندارم!.(که اگر گناه نوشته نمیشد،یا عیبی نداشت،که یک روز  در اوج گناهان مختلف و تاریکی و عدم ارامش! از خواب بیدار نمیشد!)

همین که اولین وسوسه در 5 تا 7 سالگی برای انسان ایجاد شد و همین که در این سن خوب و بد را فهمید و حق را هم فهمید،یعنی الان دیگر وقت اش است! باید یواش یواش شروع کند به نماز خواند،رفتن به سراغ کارهای درست که خدا در فطرت پاکش قرار داده،تا  روحش و جسم اش الوده نشود و اخرتش را از دست ندهد.

دو شخص ثبات ندارن و پایدار نیستن! یک انسان درستکاری دو انسان زشت و بد کردار! هر دو دائم با سرعت کند یا سریع در حال رفتن هر چه بیشتر و غرق شدن در اعمالشان هستن!انسان بد در اعمال زشت و انسان خوب در اعمال خوب.

ادامه مطلب|
۲۰۹ ۱۳۵ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۳ ارديبهشت ۹۹ ۱۳:۱۵
معرفی گیره سوسماری،وسیله برای ساخت سریع مدار!

بنام خدا 

باسلام.

گاهی وقت ها قصد داریم،یک مدار سریع بسازیم یا اینکه فقط میخواهیم یک مدار را ازمایش کنیم یا دلیل شبیه به ان و نمی شود،سیم بیاوریم و بهم گره بزنیم یا لحیم کنیم،یا روی برد ان را بسازیم! برای همین،می توان از گیره ها سوسماری استفاده کرد

ادامه مطلب|
۱۱۴۴ ۷۱۴ ۱ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۱۸ ارديبهشت ۹۹ ۱۱:۴۱
آیا می توان خانه را با صفحه های خورشید برق رسانی کرد؟!

بنام خداوند یگانه و بی همتا

باسلام.

شاید یکی از سوالات که برای خیلی ها پیش اماده این است که ،ایا می توان به کمک صفحه هات خورشیدی،خانه ای را برق رسانی کرد؟ و اگر اینطور است چرا خیلی ها اینکار رو نمی کنند و هزینه صرف ان نمی کنند؟!

ادامه مطلب|
۳۸۵ ۲۳۷ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۱۷ ارديبهشت ۹۹ ۱۲:۱۶
شخصیت ها ابرقهرمانی! که در زمان ویروس نیستن!

بنام خدا

باسلام.

شخصت های دروغین ابرقهرمانی،مثل سوپرمن،بتمن،کاپیتان، و نمی دونم فلا و بمان .. اکنون که جهان پر از ویروس است،خبری از این سوپرقهرمان نیست! ظاهرا در خانه مانده اند،که مریض نشوند! حتا به کمک کشور خودشان یعنی امریکا و اروپا هم نرسیدن!

ادامه مطلب|
۳۰۰ ۱۸۵ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۱۶ ارديبهشت ۹۹ ۱۹:۱۹
حدیث-ارزش دانش

بنام خدا

باسلام

امام علی(ع):هرکه با دانش خلوت کند،از هیچ خلوتی احساس تنهایی نکند.

البته دانش از نظر امام علی(ع) احتمالا هر دو علم می باشد،علم و اگاهی هایی دینی است. و هم علم و اگاهی و دانش که همگان از ان اطلاع داریم.و به کمک ان می توان مشکلات مردم جهان را برطرف کرد و بدین وسیله رضایی خدا رو کسب کرد.

انسان هر چقدر مطالب علمی را در کنار علوم دینی یادبگیرید. بیشتر به قدرت خدا و توانایی او پی می برد و در نتیجه بیشتر از گذشته به او نزدیک تر میشود.همچنین هرچقدر در کتاب اسمانی قران بیشتر بی اندیشد و ان را مطالعه کند،بیشتر به خدا نزدیک تر میشود و همچنین احتمال به گمراه رفتن و گمراه شدن توسط شیطان ها انسانی و جنی کمتر میشود و هم تلف کردن مسیر زندگیش کمتر خواهد شد.. و اخرت درخشان خواهد داشت.

پوستر با کیفیت بالا.

۳۹۲ ۲۱۲ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۱۵ ارديبهشت ۹۹ ۱۲:۵۴
salam