یادگیری و پیشرفت را با اتکا خودت شروع کن

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

اصطلاح بر سر زبان ها:هارد حافظه رم مموری برخره کدام!

بنام خدا

باسلام.

شاید بارها در جاهای مختلف،شنیده اید،که بحث شده است، و به یک وسیله حافظه(!)،هرکس یک چیزی گفته! یک نفر گفته هارد ! یک نفر دیگه گفته مموری! یک نفر دیگه گفته رم! و این برای شما سوال شده،اصلا این وسایل نام واقعی شان،چه چیزی می باشد! برخره چه نامی برای انها وجود دارد! 

ابتدا 

حافظه ! (به انگلیسی"Memory" با تلفظ "مموری")

به کلیه قطعات الکترونیکی،که می توانند،اطلاعات درون خودشان ذخیره سازی کنند،مموری یا حافظه گفته میشود! پس هر وسیله ی الکترونیکی،که شما در دسترستون هست و می توانید به صورت موقت یا دائم اطلاعات درونش ذخیره کنید،مموری گفته میشود! 

ادامه مطلب|
۵۹۶ ۳۶۱ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۷ تیر ۹۸ ۱۵:۴۸
بهترین وسیله برای چسباندن،وسایل پلاستیکی و کاغذی!

بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام.

اگر کسی قصد داشته باشد،وسیله ی بسازد،یا تعمیر کند یا کارهای شبیه به ان!،احتمالا نمی تواند،به کمک چسب کاغذی،یا ابکی،یا چسب کاغذ، یا موارد شبیه به ان کار کند! چون وقتی شما قصد دارید وسیله ای بسازید! نیاز به چسبی دارید،که زیاد باشد! ارزان باشد و محکم نیز وسیله را بچسباند!

تفنگ حرارتی

یکی از بهترین وسیله ها برای این کار،چسب حرارتی می باشد! چسب حرارتی(یا تفنگ چسب حرارتی) که معمولا به کمک ان می توان،انواع کاغذها،پلاستیک ها،پارچه ها،کارتن و مقوا و چوب(بسته به شرایط ! و نوع چوب) و لوازم دیگر را به راحتی به کمک ان چسباند. 

تفنگ حرارتی

به جرعت می توان گفت،بعد از موتور جوش(آهن)،و دستگاه لحیم کاری،اختراع چسب حرارتی،بسیار اختراع خوبی بوده،که می تواند،اجسام (بخصوصی کاغذی و پلاستیکی) را محکم بهم بچسباند.

ادامه مطلب|
۵۳۸۶ ۳۹۲۰ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۲ تیر ۹۸ ۱۰:۰۸
اصطلاح ارمیچر چیست،و چه نوع موتور الکتریکی میباشد!

بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام 

ارمیچر!

موتور الکتریکی معمولی.jpg

موتور الکتریکی،جزو اختراع بزرگ و حساس تاریخ می باشد! به کمک این وسیله مهم، امروزه برق تولید میشود و یا می توان وسیله های مختلف را به حرکت در اورد !

اصطلاح ارمیچر،یک اصطلاح عامیانه می باشد! که به نوعی از موتورهای کوچک گفته میشود،که معمولا درون ماشین های اسباب بازی و لوازم اسباب بازی ساده می توان پیدا کرد! این موتورها،تقریبا جزو ارزان ترین موتورهای الکتریکی جهان می باشند! که استاندار هم نیستن! و با هر ولتاژ و امپری کار می کنند!(که از این بابت نیز خوب نیستن!)

ادامه مطلب|
۸۶۹۱ ۶۴۲۶ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۰ تیر ۹۸ ۱۲:۱۸
چرا الکترونیک را باید یاد گرفت!

بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام . 

الکترونیک! 

یک دنیای بسیار بزرگ می باشد! که خلاقیت در ان بسیار بالاست! امروزه بیشتر کارها به کمک دستگاه الکترونیکی انجام میشود! یاد گرفتن چنین علمی باعث افزایش مهارت شما و ساختن وسایل الکترونیکی میشود! 

دستگاه های مختلف الکترونیکی

امروزه،تلفن همراه،کامپیوتر،تلویزیون،محافظ ها،خطوط برق،یخچال ها،موتور الکتریکی و ساعت ها و بسیار از وسایل دیگر همگی به کمک علم الکترونیک ساخته شده اند! و شما نیز می توانید با یادگیری چنین علمی،علاوه بر درک عملکرد چنین وسایل ! با پیشرفت در این علم، خودتان شروع به ساختن چنین وسایلی کنید! ..

ادامه مطلب|
۷۶۵ ۴۴۹ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۱۸ تیر ۹۸ ۱۰:۳۹
سوزاندن اشغال های روی خطوط برق،با پهباد هشت پره ای

باسلام .

در این تصویر متحرک،می توانید عملکرد یک مدل پهباد،که مجهز به اتش می باشد را ببینید!

این پهباد،برای از بین بردن،اشغال های که به سیم خطوط برق فشار قوی قرار گرفته،به تازگی ساخته و مورد ازمایش قرار گرفته است

ادامه مطلب|
۳۹۱ ۲۲۱ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۱۷ تیر ۹۸ ۱۲:۰۸
ما در مقابل باقی سیارات چه اندازه ای هستیم؟!

بنام خدا بخشنده و مهربان.

باسلام 

در این تصویر زیبا و جالب می توانید ببینید سیاره زمین ما در مقابل دیگر سیارات همسایه ما، چه اندازه ای می باشد ! همچنین همه سیارات (نزدیک ما) در مقابل خورشید  چه اندازه ای می باشند...!

ادامه مطلب|
۷۲۸ ۳۷۷ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۱۷ تیر ۹۸ ۱۱:۰۲
salam