بنام خدا

باسلام.

تابحال جایی ندیده و نخوانده ام،کسی در این رابطه حرف زده باشد! که در اینده بشود به صورت زنده از طریق ماهواره همه فعالیت ها انسان و ... رو روی زمین به مانند یک دوربین فیلم برداری! دید و تماشا کرد! 

اما از بخشی از بشر ریاکار امروزی بعید نیست،چنین طرح های داشته باشد! و در اینده چنین طرح برملا شود! 

تعداد ماهواره ها روی زمین روز به روز تعدادشون بیشتر و بیشتر میشود! فناوری موشک ماهواره بر مختص به کشورهای بخصوصی است!(برای اینکه کنترول بهتری داشته باشند و کسی پی به نقشه ها انها نبرد)! 

فناوری دوربین با مگاپیکسل بالا روز به روز پیشرفته تر میشود!

آیا در اینده طرح،کنترول و دیدن هم افراد به روی زمین انجام خواهد شد؟! درست مشخص نیست،اما قطعا در اینده به کمک فضا کارهای زیادی انجام خواهد شد و کشورهای که چنین فناوری ندارند،بشدت هرچه تمام تر ضربه خواهند دید،شایدم در معرض نابودی کشیده بشوند!

اینکه عده ای میخواهند فضا انحصاری باشد، و کمتر کسی توان انجام فرستادن موشک و ماهواره پیشرفته به خارج از جوء زمین را نداشته باشند،خود دلیلی بر مهم بودن فضاء دارد! در اینده می توان به کمک فضا کارها بسیار پیشرفته و مهمی را انجام داد! 

شاید یکی از کارهای که بتوان با ان انجام داد،دیدن کل زمین به صورت زنده،با فرستادن مجموعه زیادی از ماهواره،به دور زمین! یکی از این افراد که چنین طرح مشکوکی داده،شخصی به نام ایلان ماسک است،البته ایشون گفتن،میخوان اینترنت کم هزینه برای کلا جهان بفرستن! اما اینکه این ماهواره دقیقا چه هست! احتمالا فقط خودشان میدونند! اما قصد این ندارم که بگویم این شخص چنین تصمیم گرفته و دارد! ولی مطمعا در اینده چنین طرح توسط افراد دیگر انجام خواهد شد . 

اگر در اینده چنین طرح اجرا شود(قابل دسترس برای کل مردم جهان نه یک ارتش ظالم)،مزایا و معایب زیاد و مختلف دارد

مزایا:

دیدن و رصد دزدان و خلافکاران و موادفروشان و قاچاقچیان

پیدا کردن افراد گم شده یا دزدیده شده (در صورت که فیلم های ماهواره به مدت چند ماه یا سال ضبط و نگه داری شده باشند)

پیدا کردن قاتل ها (در صورت بودن فیلم ضبط شده)

بررسی امنیت و ترافیک جادها و شهرها قبل از سفر

کنترول وسایل کنترولی مثل ربات و ربات ها پرنده وماشین ها کنترولی و  .. تا کل زمین.

دیدن ابر ها و باراش باران و حرکت انها به شهر ها مختلف به صورت زنده

زمان سیل و زلزله و جنگ پیدا کردن افراد مجروح و اسیب دیده

و...

معایب:

اگر فقط در دست سازمان ارتشی چون امریکا باشد! جهان رو به نابودی! کنترول همه چیز!

ورود به حریم خصوصی افراد و کنجکاوی و سوء استفاده از ان

عدم امنیت افراد زمان بیرون رفتن از خانه و کنترول

و..

البته معایب سنگین تر از مزایا ان هستن.چون مشکلات بسیار بزرگ تر خواهد شد،که ارامش و اسایش همه را به مشکل روبرو خواهد کرد.

پیشنهاد میکنم،همیشه روی مسائل مختلف شبیه به این حساس باشید،بخصوص کسانی که اهل ارتباط با خدا نیستن! اما به ظاهر کارهای علمی و تحقیقاتی و بشردوستانه و .. رایگان یا کم هزینه انجام میدهند،برای اینکه بشر رفاء اسایش بیشتر داشته باشند! 

در بیشتر مواقع،اینجور کارها رو برای جذب نیرو،پول،ثروت و اعتماد مردم و پرداخت کمتر مالیت و مشهور شدن و .. انجام میدهند و در پایان ها به سوء استفاده از دیگران به کارهای و نیت ها شوم و مخفی خودشان خواهند پرداخت.