بنام هستی بخش مهربان! خداوند یگانه و بی همتا.

باسلام

خدا همیشه در قران جواب اکثر غریب به اتفاق سوالات بشر رو داده! و در قران نیز بارها گفته شد،دو گروه بیشتر روی زمین وجود ندارد! یا خوب یا بد .. یا اسیر یا ازاد ! یا با خدا یا بی خدا! یا دوستان خدا یا دشمنان خدا.حالا هرکس به همان میزان خوب بودن و علاقه به خوبی داشتن و عمل کردن در درجات مختلف مومن یا با خدا بودن قرار میگرد یا برعکس به نسبت کارهای زشت و بدی که می کند، و علاقه و عشق ان به کارهای بد! در دسته بدنان قرار می گیرد.

بدها در ظاهر ادعا میکنند! که ازاد هستن و هرکاری دلشان میخواهند انجام میدهند! اما خدا در قران چنین مثال زیبای زده و خوب و بد را تعریف کرده!

مشرکان غیر از خدا کسانی را می پرستند که نمی توانند از اسمان ها و زمین به انها روزی دهند و قادر به انجام هیچ کاری نیستند. برای خدا مثال نزنید،خداوند از همه چیز آگاه است،اما شما چیزی نمی دانید.

خداوند برای شما مثلی زده است.ایا بنده ای که در اختیار دیگری است،و قادر بر هیچ کاری نیست،با کسی که از طرف خود به او روزی داده ایم، و او در پنهان و آشکار در راه خدا انفاق می کند باهم برابرند.شکر و حمد تنها مخصوص خداست اما بیشتر مردم نمی دانند.

خداوند مثل دیگری برای شما زده است. و ان درباره دو مردی است که یکی از انها گنگ است و از انجام هرکاری عاجز است، و سربار صاحب خویش است،هرجا او را بفرستد خیری به او نمی رساند، و مرد دیگری که به عدل فرمان میدهد و در راه راست قدم برمیدارد،ایا این دو باهم برابرند؟

غیب اسمان ها و زمین را تنها خدا می داند. و امدن قیامت تنها به یک چشم برهم زدن است. بلکه هنوز هم نزدیکتر است. بدرستی که خداوند برهرکاری قادر است.( ایات 73 تا 77 سوره نحل)

مشرک به یعنی کسی که برای خدا بت بتراشد و ان را بپرسد! اما کسی که دستورات خدا را نادیده بگیرید! و دیگران و یا نظرات شخصی و هوا و هوسش را به حرف خدا ترجیح بدهد! شامل ایات بالا میشود است !

خواه ناخواه انسان که ارتباطش با خدا محدود است! اسیر خواسته خود یا دیگران میشود! و بخاطره کارها زشتی که کرده! دیگر حرف درست هم نمی زند! ضمن اینکه مال و ثروتی هم به خدا نمی دهد! چون اسیر شده و در جهل و نادانی فرو رفته! خدا در بالا گفته! گنگ! یعنی حرف حق هم نمیزنه! خیر هم نمیرسونه! هیچ خاصیتی هم برای بشر نداره!

در مقابل انسان خوب که با خداست،پول و مالش را در راه خدا میدهد... نماز میخواند و با کینه ها و عقده ها شخصی حرف نمیزند! بلکه برای خدا و به درستی نظر میدهد کاملا ازاد است و خودش را اسیر این و ان! و شهوات نکرده است . پایدار است و خیرش تا ابد می ماند بر روی زمین!(در حالی که دسته اولی نابود میشن و از بین میرن)

خدا در پایان گفته، ایا این دو برابر هستن؟! یعنی شما چه منطقی دارید،که این دو را مثل همی میدونید؟! چطور میشه این دو باهم برابر باشن! مگر اینکه عقلتون رو از دست داده باشید!

و در پایان تاکید میکنه! قیامت در چشم بهم زدنی می اید! اما بعد اصلاح میکنه...نه! از ان هم نزدیک تر است!!

که تاکید بر این داشته باشد،که خیال میکنید،عمر طولانی است! و هرگز نمی میرید! بلکه وقتی اینجا امدید و سالی طولانی و ابدی در جهنم بودید و عذاب کارهایتان را چشیدید! متوجه میشوید ثانیه ثانیه بلکه پایین تر از ثانیه! چه کارهای زشت و وحشتناکی روی زمین کردید و غافل می گشتید ...

در نهایت اینکه،که انسان با خدا همیشه ازاد واقعی است! و دومی همیشه و در همه حال اسیر و خار خواسته های نفسانی خودش و دیگران.