یادگیری و پیشرفت را با اتکا خودت شروع کن

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

اگر ساعت عقربه،صدایش برایتان حساسیت ایجاد میکند!

بنام خدا

باسلام

اگر ساعتی دارید که صدایی تیک تاک تولید میکند و این ساعت برای شما ازار دهنده می باشد ... می توانید یک موتور ساعت روانگرد خریداری کنید،این موتورها یک حرکت یک نواخت دارن و به صورت پرشی عمل نمی کنند.

از این نظر، برای کسانی که سر و صدایی ساعت های معمولی برایشان ازار دهند می باشد.. مفید می باشد.

ادامه مطلب|
۳۵۹۵ ۲۸۲۵ ۳ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۲۷ خرداد ۹۹ ۱۰:۰۶
در هیچ صورت گناه کردن مجوز ندارد!

بنام خدا

باسلام.

بعضی ها هستن.میگن که جوء جامعه بد شده،فساد زیادی شده و همه سراغ گناهان مختلفن میرن،پس ما اگر بریم،مشکلی ندارد! 

در سوره نساء ایه 97 میخوانیم "همانا کسانى که فرشتگان، جانشان را مى‌گیرند، در حالى که بر خویشتن ستم کرده‌اند، از آنان مى‌پرسند: شما در چه وضعى بودید؟ گویند: ما در زمین مستضعف بودیم (و به ناچار در جبهه‌ى کافران قرار داشتیم) فرشتگان (در پاسخ) گویند: مگر زمین خداوند گسترده نبود تا در آن هجرت کنید؟ آنان، جایگاهشان دوزخ است و بد سرانجامى است."

در واقع در ایه گفته میشود،چرا هجرت نکردید!! اگر مکانی که شما در ان زندگی میکردید پر از گناه (یعنی همان کارها که کافران زیاد انجام میدهند) بود چرا هزینه اماده نکردید و مهاجرت نکردید و به یک مکان درستی بروید تا کسی بر شما تسلط نداشته باشد،و در نتیجه شما رو وادر به گناه کند..!

از نکات ایه دیگه اینکه،بخش زیادی از ایناها که گفتن مجبور بودیم ! خداوند می گوید جایگاهات جهنم است! (هر چند در ایه بعدی گفته میشود،مگر زنان و مردان و کودکان که مجبور بودن و فقیر و مستضعف بودن!) که شاید به نوعی شبیه به بردگان یا اسیران جنگی زمان قدیم،که کاری از دستشون بر نمی اومده ..! 

در هر صورت این ایه در رابطه با کسانی است،که مجبور هستن و بشدت فقیر وضعیف  .. اینطور پیداست کسانی هستن،که فاصله زیادی هم با مباحث دینی  و جامعه دینی داشتن..!

حال تصور کنید،کسی که قدرت انتخاب داشته،مباحث دینی را هم میداند، و کسی او را مجبور به گناه نکرده ... ایا دلیلیش ان دنیا قابل قبول است؟! بیشتر شبیه به جوک و طنز تلخ نیست؟! 

بعضی تصور میکن،با توجیح و بهانه این و ان می توان گناه کرد و با توجیح اخرت را نیز بدست اورد! اما اخرت با بهاء که شخصی در دنیا میدهد به وجود می اید نه توجیح اینکه دیگران انجام دادن من نیز انجام دادم!

ادامه مطلب|
۴۵۱ ۲۶۱ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۱۹ خرداد ۹۹ ۱۵:۲۳
قابلیت دیدن تاریخچه کپی در ویندوز 10

بنام خدا

باسلام

در گذشته،وقتی کلید ترکیپی کنترول+c را میزدید، اطلاعات در حافظه موقت کپی میشد! و اگر یک بار دیگر این کلید را در جایی دیگر میزدیم! اطلاعات جدید جایگزین اطلاعات قبلی میشد! اما حالا باقابلیت جدید می تواند یک لیست از کپی ها که ما انجام داده ایم را ببینیم!

ادامه مطلب|
۲۸۴ ۱۹۴ ۰ نظر ۱  کلید تشکر
تشکر از شما...
۱۸ خرداد ۹۹ ۱۵:۵۶
عید فطر مبارک..

بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام.

عید فطر بر شما مبارک باشه.

یک ماه روزه داری،به همین زودی گذشت! شاید ابتدا ان سخت بود،ولی این یک ظاهری هست،که شیطون همیشه علاقه دار نشون بده! و ماه رمضان همیشه شیرینی خاص خودش را دارد

حال با پایان ماه رمضان،انهایی که روز گرفتن و دستور واجب خدا رو انجام دادن،می تونن اثار این کار بزرگ و مهم رو تا سال دیگه(سال دیگه ماه رمضان) ببینید .. چون خدا مهمان هایی خودش رو دست پر میفرسته .. ! درسته اصل عمل خیر در روز قیامت و اخرته.. ولی اینطوری ها نیست که این دنیا پاسخ این عمل خوب رو نده .. قطعا می تونید اثار این عمل رو در این یک سال(تا شروع ماه رمضان بعدی) ببینید.

اما بیچاره کسی که این عمل واجب رو انجام نداد! و به صورت عمد روزه نگرفت! با پایان ماه رمضان تازه تاریکی ها او نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد! و اگر بخواهد روزهای که نگرفته را جبران کند! باید برای هر روز که نگرفته! یا 60 فقیر رو سیر کند یا 60 روز روزه بگیرید (بابت فقط یک روز ان!) . معنی این مجازات سنگین برای این است که ،کسی لحظه به ذهنش خطور نکند که چنین عمل که نزد خدا بزرگ و مهم است و ایات متعددی در رابطه با ان فرستاده را کنار بگذارد!.

ادامه مطلب|
۲۷۷ ۱۶۶ ۶ نظر ۱  کلید تشکر
تشکر از شما...
۰۸ خرداد ۹۹ ۱۲:۴۳
اقا پسر عزیز،پوشش و لباس با حیا بپوش و خودت را ایمن کن در خانه و بیرون از خانه+احادیث

بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام.

حجاب و حیا یک کار فطری است،یعنی انسان خود از زمانی که به دنیا امده میداند که باید لباس مناسب بپوشد تا جسمش را پوشش دهد.متاسفانه برخری به دلیل چون بد ترتیب شدن یا ندانستن یا که رفتن سراغ گناه،کم کم شخصیت میشوند که هرجور لباسی باشد می پوشند. 

همانطور که دیگر احتمالا میداند،در جامعه انواع اقسام انسان های! شبیه به انسان! وجود دارد،که در قلب و روحشان ، انواع و اقسام مریضی ها وجود دارد(با وجود ماهواره و اینترنت و شبکه اجتماعی و سایت ها مستهجن و ..)، و دوست دارند دیگران را خار کننده و به نوعی ازار و اذیت کنند تا در نهایت مثل خودش خوار و ذلیل شوند!

نوع حرف زدن و جاهای که حضور دارید و ادم های که رفت امد دارید و نوع پوشش که دارید،برای اینجور ادم ها،یک نوع نشانه است که بدانند شما چه جور شخصیتی هستید! (میشود  برنامه برای سوء استفاده شما ریخت یا که نه کار سختی است!)

ادامه مطلب|
۱۰۳۳ ۶۳۲ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۰۲ خرداد ۹۹ ۱۹:۳۰
اکثر مشکلات روحی و روانی،وسواس ها،ضعف اراده،ضعیف بودن و ..همگی بخاطره دوری از خداست!

بنام خدا یگانه و بخشنده و مهربان

باسلام.

شاید این جمله برای خیلی ها سخت باشد! چون روی زمین عده زیادی عادت دارن،هر راهی،هر راهی! جزء راهی که خدا گفته و خواسته را بروند! در حالی که همیشه خدا،ساده ترین راها که باعث ارامش حقیقی انسان میشود را به او می گوید تا انجام دهد! 

مثلا خواندن چند رکعت(17) نماز در روزی چقدر وقت شخص را می گیرد؟! در حالی که عده ی زیادی کلی از وقتشان را در استرس و فکرهای منفی و بی نهایت چیزهای دیگر میگذرانند! .و وقت برای انسان های میگذارند،که بعدا انها نیز در سختی نمی توانند کمکشان کند!

یا مثلا،انفاق مقداری از پول در روز و هفته و ماه،چقدر هزینه سنگین است!؟ در حالی که در اینده شاید چند ده برابر بیشتر از ان پول باید خرج دارو و دکتر یا تصادف،یا هزینه وسایل شود که بعدا ازشان دزدی میشود! یا بالاتر از ان خرج کارهای گناه الود میشود.

یا وسواس ها فکری! همانطور که همه میداند،خود وسواس ریشه در شیطان دارد! و او دائم انسان ها را در وسواس های فکری و روحی و روانی می اندازد! خودش نیز گوشه کنار می ایسد! اظهار خوشحالی میکند،که توانسته با یک وسواس چنین ذهن و فکر شخص را تحت تصرف خودش در بیاورد.

ضعف اراده! یعنی شخصی میخواهد کاری کند! میخواهد کار بدی را ترک کند،نمی تواند،چون ضعیف شده و شیطان بر اراده او تسلط پیدا کرده!! 

حال با این توضیحات،اما این تازه ابتدا کار است! شیطان اینقدر یک مسئله را برای انسان  بازگو میکند و کاری میکند که کاملا در ان غرق شود! طوری که شخصی که ابتدا نماز نمی خواند و معذب بود! اکنون بگویید، اصلا خدا به نماز ما نیاز ندارد! او خیلی ما را حتا با کارها(گناهان!) دوست دارد. 

در واقع شخص انقدر دیگر از بعد روانی (روانشناسی حقیقی دینی) که دیگر،جهان را یک طور دیگر می ببیند! و جهش فکری و ذهنی پیدا کرده! خداوند در رابطه با چنین انسان ها که قران و خدا دوری شدن می گوید به مانند چهارپایان هستن! بلکه بدتر از انها هستن!

"آیا آن کس را که هواى نفس را به خدایى گرفته بود دیدى؟ آیا تو ضامن او هستى؟""یا گمان کرده‌اى که بیشترینشان مى‌شنوند و مى‌فهمند؟ اینان چون چارپایانى بیش نیستند، بلکه از چارپایان هم گمراه‌ترند." ایه 43 و 44 سوره فرقان.

ریشه بعد روانی انسان هم همین است،انسان موجود است،که خدا ان را خلق کرده است و دقیق ریزکارهای و فکر و اندیشه و .. همه چیزش را بدرستی میداند! ان را در کتاب قران شرح داده! کارهای که باید انجام دهد و کارهای که نباید انجام دهد! 

قطعا اگر کسی نخواهد کارهای که خدا خواسته را انجام دهد یا نصف از ان را انجام دهد و نصف دیگر را نه! به مشکلات روحی و روانی و انواع اقسام مشکلات روحی ربرور خواهد شد! 

ادامه مطلب|
۲۴۹ ۱۴۹ ۰ نظر ۰  کلید تشکر
تشکر از شما...
۰۱ خرداد ۹۹ ۱۲:۱۰
salam