بنام خداوند بخشنده و مهربان.

باسلام.

خداوند در ایه 3 سوره قدر، می فرمایید:لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ شب قدر برتر از هزار ماه است!

اگر بخوایم یک تقسیم کنیم،یعنی 1000 تقسیم بر 12 ماه سال. میشود 83 سال خورده ای! یک شب قدر مثل همین الان تا صبح قبل از طلوع خورشید، برتر از 83 سال می باشد!

 

اونایکی میخوان برگردن به سمت کار خوب،توبه کنند گذشته بدشون. امروز به گواه تاریخ و چیزهای که ما در زندگی دیدیم،بهترین زمانه!،امروز بخاطره این روز عزیز،که قران نازل شده،خدا فرشته هاش را به روی زمین میفرست تا صبح(تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ فرشته ها و روح در ان شب به اذن پروردگارشان برای هرکاری فرود می ایند.)

ما هیچ روزی رو نداریم،که خود خدا اینطور صراحتا و دقیق بگه برتر از 1000 ماهه! امروز ثواب اعمال بیشتر نوشته میشه و توبه ها زودتر بخشیده میشه و دعا زودتر براورده میشه. بخاطره قرآن بزرگ و عزیز! همش بخاطره این کتاب استثنایی که خدا اون رو نازل کرد! و اینقدر برای خودش نیز محترم و بزرگه..

هرچقدر می تونید امشب علاوه بر کارهای معنویی دیگه، پول در راه خدا بدید! میخواد 1 تومان باشه یا 100 تومان یا 1000 تومان(تک تومانی) یا بیشتر ...! هرچقدر توانتون هست همون رو در راه خدا بدید،که خدا این روز خیلی ثواب و اعمال رو بزرگ می نویسه و در نظرشون میگیره. نذارید این روز بزرگ بدون انفاق و یا بخشش مالی بگذره!

بازم در پایان تاکید دوباره میکنم،قران کتاب بسیار بزرگی و پرارزشی که خدا اینطور براش چنین جشن گرفته! و کسایی که در این روز به کارهای معنویی بپردازند و یا توبه کنند یا بخوان کارهای خوب دیگه کنند ازشون بسیار بهتر قبول میکنه و چند برابر پاشون مینوسه! 

هیچ وقت و هیچ روزتون رو بدون قران نگذرونید.


هرچند که اتفاق بزرگ دیگر شب ها قدر هم،شهادت مردم بزرگ تاریخ بشریت،حضرت علی(ع) می باشد،که انسان بسیار بزرگی بودن.غم و نبود چنین انسانی برای همیشه روی زمین احساس میشود.دورود بر این انسان شایسته  و بزرگ به لحظه که به دنیا امد و لحظه که از دنیا رفتن.