بنام خدا

باسلام

امروز اولین روز شب قدر شروع میشه. 

اما شب قدر برای چی هستش،و کجا گفته شده و به طور کل چند روزه و چه روزهایه!

شب قدر در اصل یک روزه! ما چند روایت و حدیث و .. مختلف داریم،که به سه روز مختلف اشاره شده! برای همین روز 19 و 21 و 23 ماه رمضان که یکی از این سه شب، شب قدره! منتها عده تاکید دارند،شب قدر در اصل روز 23 هستش و این احتمالش قوی تر که شب قدر،شب روز 23 رمضان باشه.

شب قدر،در واقع شب روز قبل میشه،مثلا اگر شب قدر 19 رمضان باشه! وقتی روز 18 رمضان شب شد،محاسبه میشه! برای روز 21 و 23 هم همینطوره!(یعنی شب روز 20 و شبه روز 22 رمضان).

اما چرا شب قدر اینقدر اهمیت داره! اولا این ماه به خاطره این عزیزه،که قران در این ماه نازل شده! و اما شروع نازل شدن قران هم در روز شب قدر اتفاق افتاده. 

قران اینقدر کتاب فوق ارزشمندی که خدا روز و ماه نازل شدن این کتاب اسمانی رو ایام بزرگ برای انسان ها و فرشتگان درگاه خودش قرار داده. سوره قدر نیز به طور کامل به روزها قدر و ارزش اون نزد خدا اشاره داره.

روزهای که گناهان سریع تر بخشیده میشه و همچنین ثواب چندین برابر نوشته میشه و این ها همه به برکت قران کریم است که خدا ان را نازل کرده.در واقع خدایی بی همتا با وجود اوردین چنین ایام و روز،قصد دارد به انسان ها بفهماند که چه کتاب بزرگ و نعمت بزرگ در دستشان است.!

امیدوارم خیلی ها در این شب ها به این درک برسن،که قران از نظر خدا چه ارزشی دارد و همنشینی با این کتاب اسمانی و خواندن و عمل کردن به  ان چقدر می تواند زندگی انسان را متحول کن ... و می تواند اکثرا قاطع مشکلات و گرفتاری انها را برطرف کنند.