بنام خدا 

باسلام.

چند اصول در رابطه با چسب حرارتی

ابتدا سعی کنید،همیشه چسب حرارتی تهیه کنید،که از کیفیت خوبی برخورداراست، تا المنت حرارتی (هیتر درونی)ان زود و بی دلیل از کار نیافتد و خراب نشود ! 

سعی کند،مدت زمان طولانی از چسب حرارتی استفاده نکنید! چون باعث میشود طول عمر ان کاهش پیدا کند، 5 تا 10 دقیقه بعد از انکه چسب حرارتی روشن شد،اقدام به کار خود کنید و سعی کنید بیشتر از 1 تا 3 ساعت از ان استفاده نکنید.

بعد از استفاده،دور اطراف را کمی تمیز و مرتب کنید و وایر ان را نیز جمع کنید.

اما مشکلات.

اگر دیدید دستگاه روشن نمی شود، احتمالا دو مشکل پیش امده،یا دوشاخه و سیم ان مشکل پیدا کرده! یا هیتر یا المنت چسب حرارتی شما سوخته و از کار افتاده! و باید تعویض شود.

پس ابتدا اگر،دستگاه را چندین بار امتحان کردید و روشن نشد،به سراغ سیم و دوشاخه ان بروید،اگر دوشاخه را بررسی کردید و مشکلی ندید،به سراغ دو سیم اصلی بروید و ان را بررسی کنید ببینید ایا قعطی دارید یا که خیر

که اگر از لحاظ ظاهری بررسی کردید و چیزی پیدا نکردید، بهتراست،به کمک مولتی متر! اقدام کنید و تست اتصال کوتاه(بازر) رو انجام بدید،ببیند جریان از درون سیم ها عبور می کند یا که خیر! اگر مولتی متر نداشتید! سیم برق رو از دستگاه جدا کنید و به یک دستگاه دیگر وصل کنید (دستگاه مثل رادیو یا لامپ یا .. که توان بالایی ندارند(*به دستگاهای پر مصرف چون چرخ گوشت،سشوار،دریل و ..! هرگز وصل نکنید،که سیم ان خراب خواهد شد))

اگر سیم مشکلی نداشت و همه بررسی شما هم این را نشان داد! و برق به دو سیم المنت هیتر چسب حرارتی هم میرسد و روشن نمیشود! احتمالا هیتر از کار افتاده و خراب شده است!.. پس بهتره است یک المنت چسب حرارتی جدید خریداری کنید و جایگزین المنت سوخته خود کنید.

*دقت کنید،المنت ها معمولا در بینشان مدل ها بی کیفیت است! پس دقت کنید،حتما یک مدل با کیفیت و خوب تهیه کنید،تا زود نسوزن و از بین نرون.