بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام.

حجاب و حیا یک کار فطری است،یعنی انسان خود از زمانی که به دنیا امده میداند که باید لباس مناسب بپوشد تا جسمش را پوشش دهد.متاسفانه برخری به دلیل چون بد ترتیب شدن یا ندانستن یا که رفتن سراغ گناه،کم کم شخصیت میشوند که هرجور لباسی باشد می پوشند. 

همانطور که دیگر احتمالا میداند،در جامعه انواع اقسام انسان های! شبیه به انسان! وجود دارد،که در قلب و روحشان ، انواع و اقسام مریضی ها وجود دارد(با وجود ماهواره و اینترنت و شبکه اجتماعی و سایت ها مستهجن و ..)، و دوست دارند دیگران را خار کننده و به نوعی ازار و اذیت کنند تا در نهایت مثل خودش خوار و ذلیل شوند!

نوع حرف زدن و جاهای که حضور دارید و ادم های که رفت امد دارید و نوع پوشش که دارید،برای اینجور ادم ها،یک نوع نشانه است که بدانند شما چه جور شخصیتی هستید! (میشود  برنامه برای سوء استفاده شما ریخت یا که نه کار سختی است!)

پوشش یک از اولین چیزی های است که در نگاه اول میشود از فاصله دور،از ان شخصیت انسان را تشخیص داد! بنابراین پوشش مناسب و با حیا داشتن می تواند کمکی بسیاری هم برای نشان دادن اینکه انسان با شخصیت و خوب هستید داشته باشید و هم اینکه پیامی برای هرکسی که برنامه برای سوء استفاده داشته باشد.

خانم ها و دختر ها،که قضیه انها متفاوت است و کامل باید خودشان رو پوشش دهند و در قران نیز اماده. ولی برای مردو پسر ها هم حجاب و حیا است! اصولا کسی که حیا داشته باشد،حجاب و حریم برای خودش قائل است! همه پیامبران و امامان و انسان های درستکار با حیا و پوشش مناسب بودن.(خیلی زیاد!)

و اینکه در خانه نیز می توان با پوشیدن شلوار و پیراهن معمولی حیایی خوبی برای خود مهیا کرد!و این خوب نیست در انجا هم از چنین چیزهای استفاده کرد!

چند نکته خارج از بحث. 

بدن انسان عرق می کند،و این عرق ها سمی هستن!وقتی کسی شلوارک پوشیده باشد.این عرق ها به جای شلوار به روی همان مو بدن می ماند(یا که به فرش و یا .. مالیده میشوند،که قطعا این خود یک کار زشت است) پس شلوار پوشیدن باعث میشود از مشکل جلوگیری شود و پوست بدن سالم تر بماند

همچنین شلوار و پیراهن مناسب پوشیدن باعث میشود،میکروب ها و انگل ها محیط دور اطراف به پوست بدن نچسبن و در نتیجه بیمار کمتری انسان بگیرید.

---

بهتر است حیا و عفت و پوشش مناسبی که خودمان بهتره میدانیم چه هست را انجام دهیم و خود را از گزند مشکلات و اسیب های که حاصل انجام ندادن است،دور کنیم!

حدیث:

حضرت موسی(علیه‌السلام) آن‌قدر بر پوشیدگی خود محافظت می‌کرد که مردم می‌پنداشتند وی بیماری جسمانی دارد. رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) درباره‌ی او می‌فرمود: همانا موسی مردی باحیا و پوشیده بود که به دلیل حیایش، هیچ نقطه از بدن وی دیده نشد و لذا هنگامی که می‌خواست وارد آب شود تا بدنش وارد آب نمی‌شد، لباس خود را بیرون نمی‌آورد؛ در حالی که بنی‌اسرائیل حیا نمی‌کردند و در برابر هم برای شستشو برهنه می‌شدند و به یکدیگر نگاه می‌کردند.

 امام صادق(علیه‌السلام) پوشیدگی شدید لقمان را از علل حکیم شدن وی می‌دانند. 

از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) پرسیدند: آیا در تنهایی می‌توانیم کشف عورت کنیم؟ حضرت جواب دادند: خداوند بیش از مردم سزاوار است که از او شرم شود.( سنن ابن ماجه )

 

افراد دانشمند و انسان درستکار با خدا،علاوه بر اینکه نماز می خواند و انفاق می کردن و.. پوش مناسب داشتن و حیا و عفت و پاکدامنی  هم داشتن،که البته همین مسائل هم باعث رشد انها شد و اینده درخشان را برایشان به ارمغان اورد.