بنام خدا

باسلام.

بعضی ها هستن.میگن که جوء جامعه بد شده،فساد زیادی شده و همه سراغ گناهان مختلفن میرن،پس ما اگر بریم،مشکلی ندارد! 

در سوره نساء ایه 97 میخوانیم "همانا کسانى که فرشتگان، جانشان را مى‌گیرند، در حالى که بر خویشتن ستم کرده‌اند، از آنان مى‌پرسند: شما در چه وضعى بودید؟ گویند: ما در زمین مستضعف بودیم (و به ناچار در جبهه‌ى کافران قرار داشتیم) فرشتگان (در پاسخ) گویند: مگر زمین خداوند گسترده نبود تا در آن هجرت کنید؟ آنان، جایگاهشان دوزخ است و بد سرانجامى است."

در واقع در ایه گفته میشود،چرا هجرت نکردید!! اگر مکانی که شما در ان زندگی میکردید پر از گناه (یعنی همان کارها که کافران زیاد انجام میدهند) بود چرا هزینه اماده نکردید و مهاجرت نکردید و به یک مکان درستی بروید تا کسی بر شما تسلط نداشته باشد،و در نتیجه شما رو وادر به گناه کند..!

از نکات ایه دیگه اینکه،بخش زیادی از ایناها که گفتن مجبور بودیم ! خداوند می گوید جایگاهات جهنم است! (هر چند در ایه بعدی گفته میشود،مگر زنان و مردان و کودکان که مجبور بودن و فقیر و مستضعف بودن!) که شاید به نوعی شبیه به بردگان یا اسیران جنگی زمان قدیم،که کاری از دستشون بر نمی اومده ..! 

در هر صورت این ایه در رابطه با کسانی است،که مجبور هستن و بشدت فقیر وضعیف  .. اینطور پیداست کسانی هستن،که فاصله زیادی هم با مباحث دینی  و جامعه دینی داشتن..!

حال تصور کنید،کسی که قدرت انتخاب داشته،مباحث دینی را هم میداند، و کسی او را مجبور به گناه نکرده ... ایا دلیلیش ان دنیا قابل قبول است؟! بیشتر شبیه به جوک و طنز تلخ نیست؟! 

بعضی تصور میکن،با توجیح و بهانه این و ان می توان گناه کرد و با توجیح اخرت را نیز بدست اورد! اما اخرت با بهاء که شخصی در دنیا میدهد به وجود می اید نه توجیح اینکه دیگران انجام دادن من نیز انجام دادم!

جهنم جایی نیست مثل زندان روی زمین،که مجموعه زندان بانی داشته باشد،که بتوان انها را گول زد و بحث و گفتگو کرد و بادوستان زمینی همنشینی کرد! 

جهنم جایی است!که در ان فقط به هم دیگر لعنت می فرستن و دوستان صمیمی و بردران و پدران و خانواده و تمام کسانی که در دنیا به ان عشق می ورزیدن .. همگی اگر هم دیگر را ببینند! طوری همدیگر را میزنند که ان سرش ناپیدا! (ارزویش را دارند ولی نمی توانند!) که باعث شدن چنین در قعر جهنم سقوط کنند!

جهنم جایی است که هرکس با چهره واقعی خودش در انجا ظاهر میشود! چهره بسیار وحشتناک که در دنیا با اعمال زشتش انها را به وجود اورده ! بوی وحشتناک جهنمایان.. غذا بشدت چرک و خونی و اتشی.. و خود اتش پرحرارت جهنمی که دائم بر سرشان ریخته میشود و لحظه ای کوتاه نمی یاد..

هیچ کس اجازه حرف زدن ندارد مگر اینکه به او اجازه داده شود! هیچ کس اجازه نداره از اتش جهنم خارج شود ! و مامورین انها را دوباره بر میگردنن و انها را مسخره میکنند..! (بابت اینکه،در دنیا با انجام دادن گناهان،این روز را مسخره میکردن!)

بهشت را با بها میدهند نه بهانه و توجیح که اگر چنین بود،خیلی از افراد در تاریخ مانند پیامبران و صالحان و .. گناهان زیادی انجام دهند و بگویند بخاطره اینکه جامعه فاسد شده ما نیز گناه انجام میدهیم! اما اگر انها نیز گناهان میکردن،انها نیز به مانند باقی به قعر جهنم سقوط میکردن و نسلش نیز نابود میشد .

هیچ دلیلی برای گناه کردن نیست! مگر اینکه شخصی خودش قلبش را به گناهان مختلف الوده کرده باشد! و شیطان را هم نشین خودش کرده باشد.

ان دنیا اصلا مهم نیست،دیگران چه گناهان انجام داده باشند! انها در عذاب اتش جهنم خود! باقی افراد نیز هر کدام در اتیش جهنم خود قرار میگیرد ..! 

بهتر است،بجایی خریدن این هم بلا و بدبختی تمام نشدنی اخرت.به سراغ گناه نرویم ! و ریشه ان را برای همیشه خشک کنیم. سنت ها خدا غیرقابل تغییر است،همانطور که قبلی ها را بخاطره گناهان نابود کرد! هرکس دیگر هم به سراغ گناهان برود (توبه نکند) به مانند گذشته ها به طور کل نابود خواهد کرد.