بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام 

ارمیچر!

موتور الکتریکی معمولی.jpg

موتور الکتریکی،جزو اختراع بزرگ و حساس تاریخ می باشد! به کمک این وسیله مهم، امروزه برق تولید میشود و یا می توان وسیله های مختلف را به حرکت در اورد !

اصطلاح ارمیچر،یک اصطلاح عامیانه می باشد! که به نوعی از موتورهای کوچک گفته میشود،که معمولا درون ماشین های اسباب بازی و لوازم اسباب بازی ساده می توان پیدا کرد! این موتورها،تقریبا جزو ارزان ترین موتورهای الکتریکی جهان می باشند! که استاندار هم نیستن! و با هر ولتاژ و امپری کار می کنند!(که از این بابت نیز خوب نیستن!)

موتور الکتریکی معمولی

ارمیچرها (یا موتور الکتریکی کوچک معمولی)،بطور معمول با ولتاژ بین 3 تا 6 ولت کار می کنند،( 2 تا 4 باتری قلمی سری شده). اما با ولتاژ بیشتر نیز می توانند کار کنند،ولی به موتور فشار وارد میشود و طول عمر ان کاهش پیدا میکند و هرچقدر ولتاژ از مقدار که ذکر شد، بیشتر شود، احتمال سوختن موتور نیزبالاتر می رود! 

از نکات دیگر این موتور های الکتریکی،بدلیل استاندارد  نبودن! باتری ها شما را زودتر خالی می کنند و این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید.

موتور الکتریکی معمولی

این موتور ها با برق DC  می توانند کارکنند ! و نمی توانند با برق AC کار کنند!

موتور ارمیچر، دو ورودی برق دارد! که یک جهت ان را باید مثبت وصل کرد و جهت دیگر را منفی! اما تفاوتی نمی کند،که کدام را به کدام بزنید! مگر اینکه جهت حرکت موتور برای شما مهم باشد! با جابجا کردن کردن سیم مثبت منفی در ورودی برق،ارمیچر،می تواند به  موافق و یا برعکس ان حرکت کند..

به این مدل موتور ها نیز می توان چرخ دنده ها وصل کرد! و بدین صورت قدرت این موتور  برای چرخش! یا به حرکت دراوردن جسمی! افزایش داد...

موتور الکتریکی به همراه چرخ دنده ها

موتور الکتریکی به همراه چرخ دنده ها

و همچنین می توان پروانه وصل کرد :

موتور الکتریکی به همراه چرخ دنده ها

به طور کلی ارمیچرها یا موتور اسباب بازی،نوع ساده از موتورهای الکتریکی هستن،که بیشتر نیز در دسترس می باشند! اما بهتره است،برای کارهای نیمه حرفه ای یا کارهای بهتر،از موتورهای استاندارد تری استفاده کنید،تا مصرف برق شما نیز کمتر و دقیق تر نیز بشود.

پایان.