بنام خدا

باسلام 

زبان برنامه نویسی،یک زبان گفتگو،با ماشین سخت افزار می باشد! به کمک زبان برنامه نویسی،می توان بسیار کارها مختلف انجام داد! به عنوان مثل همین صفحه و کل سایت که در حال تماشا کردن هستید! خود سیستم عامل و نرم افزارها ان و .. همگی به کمک کدهای برنامه نویسی نوشته و ساخته شده اند.

زبان های برنامه نویسی بسیار زیاد و متنوع هستن،و هر زبان برنامه نویسی،برای کاری ساخته شده اند،که ما در این وبلاگ و در اینده،انشالله به مرور با زبان ها برنامه نویسی بیشتر اشنا خواهیم شد .

در ویدئو زیر می توانید،رقابت نرم افزارهای برنامه نویسی محبوب از سال 1378 تا به نزدیکی ها امروز را ببینید!

معرفی کوتاه زبان های که در ویدئو معرفی شدن:

C: قدیمی ترین نرم افزار برنامه نویسی و پایه ترین زبان برنامه نویسی ! می باشد (بسیار زبان مهمی می باشد)

c++: به مانند C است ولی کمی پیشرفته تر شده است ..

Php:جزو زبان ها برنامه نویسی سایت ها می باشد

javascript:جزو زبان ها برنامه نویسی سایت ها می باشد

Java:جزو قدیمی ترین برنامه نویسی می باشد،که احتمالا،بارها زمان کار با کامپیوتر و فایل ها با ان برخورد کرده اید.. (جاوا برای جاها مختلف بخصوص گرافیکی،بازی و اموزشی و .. استفاده میشود)

C#: یک زبان برنامه نویسی تا حدود قدیمی می باشد،که البته بسیار ساده تر از C می باشد،و امروز به کمک ان نرم افزارهای ویندوزی ساخته میشوند .. 

Sql: یک زبان برنامه نویسی که توسط سازنده سایت ها استفاده میشود و به کمک ان،اطلاعات سایت نگه داری میشوند ..

Python: یک مدل زبان برنامه نویسی،که ظاهرh در حال حاضر! جزو محبوبترین زبان برنامه نویسی می باشد!از این برنامه در سایت ها و انیمیشن سازی ها و .. استفاده میشود 

نکات پایانی اینکه،از نمودارهای بالا می توان این را متوجه شد،که معمولا،زبان برنامه نویسی اسان تر و منعطف تر بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد،پایتون هم احتمالا به همین دلیل محبوب شده است ! 

اما بنظر خودم،هرکس قصد دارد،برنامه نویسی را شروع کند،بهتر است زبان برنامه نویسی C را شروع کند،چون C جزو پایه ترین زبان برنامه نویسی می باشد و تعداد قابل توجه از نرم افزارهای برنامه نویسی،وقتی کاربر کدها خود را نوشت! برای اماده سازی کدها! ان را به C تبدیل می کند! (*لازم به ذکر است،خود نرم افزار C کدها را به اسمبلی تبدیل می کند،و بعد برای کامپیوتر می فرستد!)