بنام خدا

باسلام.

ابر قدرتمند های عالم تاریخ بشری،قوم های بسیار قوی و نیرومند! که خدا در قران بارها نام انها را می اورد و لقب قدرتمند نیز به انها میدهد! اما در پایانش می گوید،بخاطره گناهان و سرکشی ها که داشتن،نابودشان کردیم!

در ایه 29 ، بازهم به لحنی کنایه امیز برای بیدار شدن مردم،می گوید(در رابطه با نابودی لشکر فرعون)،انها نابود شدن! حتا بهشون مهلت هم ندادیم،نه اسمان و نه زمین برای انها نگریست! 

چون بیشتر اینجور انسان ها،بشدت دچار یک نوع توهم شدید میشوند! تصور میکنند، با چنین قدرت و تکنولوژی و عظمت و پول و .. که دارن، کل عالم هستی و زمین محتاج انها هستن! و برای همین هرچه انها میخواهند،باید همان شود! خدا به لحنی کامل بالا به پایین بعد از نابودی قوم . لشکر ستمگر و گناهکار فرعون با لحنی کاملا کنترولی و قدرتی، می گوید،نابودشان کردیم و حتا مهلت هم بهشون ندادیم! (*البته قبلا در مسیر زندگی بهشون داده بود، و در ایات دیگر هم توضیح داده بود،ولی اینها قصد برگشت نداشتن و تصمیم داشتن ، در دنیا به خوش گذرونی و گناه و تکبر و دوری از خدا روی بی اورن..)

چرا که انکه همه عالم هستی و نیستی! به ان نیازمند و اگر لحظه ای نباشد،همه چیز از بین می رود،خود خداست! نه کسی که قدرت خود و توانایی خودش را از خدا گرفته و حالا ان را صرف کارهای زشت و پلید می کند!.

بود و نبود چنین انسان های در چرخه زندگی مهم نیست! و اگر افرادی گول چهره ،چنین اشخاصی رو بخورن،به مانند انها یک روز نابود خواهند شد.

بارها خدا در قران گفته،سنت خدا هرگز تغییر نمی کند،هرکس مسیری دوری از خدا و انجام گناه و دوستی با شیطان را انتخاب کند،سرانجامش نابودی و عذاب دائمی اخرت خواهد بود و هرکس دوست خدا هم باشد.. که نه ترسی دارد و نه اندوهگین میشود! و در اخرت هم که غیر قابل تصور! .