بنام خداوند بخشنده و مهربان ..

باسلام.

بدترین مردم کسى است که در کار پروردگارش، از مردم بترسد و در کار مردم، از پروردگارش نترسد . حضرت علی(ع)

صبح زود از خواب بیدار میشه! بدو بدو لباس میپوشه! که بره مدرسه یا سر کار یا ..! ازش میپرسی چرا این کاری رو میکنی؟! بهت جواب میده،شوخی میکنی؟! با جدیت تمام بهت پاسخ میده،اگر نرم اخراج میشم،تنبیه میشم! 

انوقت برای نماز و انجام کارها واجبش انگار نه انگار! . در اعمال و رفتارش که خوب دقت میکنی،به این میرسی،که از نظر اون نه اخرتی وجود داره و نه خدایی!. در واقع اون این دنیا و برخورد مردم و کارهای درونش رو بشدت قبول داره و بهش ایمان اورده! نه اخرت و خدا ! .

به چنین شخصیتی میگن جاهل! یعنی جوء ابله هانه که دور اطرافش به وجود امده رو تنها راه رسم زندگی میدونه! نگاه به دور و ابعاد بزرگ عالم هستی نداره! در واقع جاهل اهل فکر و اندیشه نیست.. بلکه پیروی کور از جوء دور اطرافش داره.

به هرحال به زودی زود،این کره خاکی تبدیل به بیابان بی اب و علف میشه! و این رو خدا در قرآن وعده اش رو داده. و امتحانات الهی به روی زمین تمام میشه.و همگی برای حسابرسی غیر قابل تصور با کوچیکترین و ذره گناه و کار خیر! اماده خواهیم شد. روزی که دیگر مجازاتش جنبه،بازدارندگی (که یک تنبیه کوچیک بشه که دیگه از این کار نکنه!)ندارد! بلکه جنبه عذاب شخص را دارد!(حاصل گناهان خود) ...عذابی که خدا وعده داده که بسیار بزرگه! ..

عقل یک انسان حکم میکنه،کسی که چنین قدرت بی پایانی داره!که همه چیز با کوچیکترین اشاره او از بین میرود و به وجود می اید، و همه چیز از ذرات کوچیکتر از اتم تا کهکشهان در قدرت کامل  او قرار دارد. را منکر نشویم! و دوست او باشیم و حرفش رو اطاعت کنیم! چرا که او با چنین قدرتی بندگانش رو بسیار بسیار ... زیاد دوست دارد. منتها کسانی که حرف او را اطاعت نکنند و به دنبال کارهای زشت باشند،قطعا مورد عذابش قرار خواهند گرفت و هیچ جانداری چه در این دنیا و چه در ان دنیا قادر نخواهد بود ان عذاب را از ان شخص دور کند! ...