بنام خداوند بی همتا.

باسلام

در ایه 21 و 22 سوره جاثیه،قران کریم،میخوانیم،که خداوند می گوید:

"ایا انان که مرتکب گناه می شوند گمان می کنند که انها را با کسانی که ایمان اورده و کارهای شایسته انجام می دهند یکسان قرار می دهیم، و حیات و مرگشان مانند هم است؟ انها بد حکم می کنند.خداوند اسمان ها و زمین را به حق بیافرید و هرکس را به اندازه اعمالی که انجام داده پاداش خواهد داد و به ان ها ستم نخواهد شد."

در این ایه زیبا،بار دیگر خداوند با لحنی کنایه امیر،به این نکته اشاره می کند،کسی که زندگی و عمرش را در راه خیر و خوبی و کارهای درست (مطابق دستورات قران) گذاشته،قابل مقایسه با کسی که زندگیش را در گناه و سرگردانی و سیاهی و دوری از خدا و .. گذشته نیست! و این یک تفکر بشدت اشتباهی که،بعضی ها تصور می کنند،که این دو باهم یکی هستن! و تفاوتی باهم ندارن! 

تفاوت این دو مثل مثل  هیچ و پوچ با کل سیارات و عالم هستی!

شیطان به مرور در زندگی یک انسان به کمک گناهان نفوذ می کند! و به مرور همه چیز را عادی و طبیعی جلوه میدهد! تا جایی که به فکرهای توهمی و عجیب غریب به مانند چیزی که در ایه مد نظر گفته شده میرسد! و او تصور می کند،که انسان خوب و بد تفاوتی باهم ندارند! 

تقریبا جزو کلک ها قدیمی شیطون،که به کمک این ترفند،بسیار رو هم تونست تا نزدیک های شب اول مرگش به خواب ببره! تا وقتی که بیدار شدن و تازه فهمیدن،چه خواب بدی در دنیا داشتن!..

کسی که در حال انجام کار خیر و خوب و درسته. دارایه درجات بزرگ الهی (فوق جهانی!) در نزد خدا و فرشتگان و ... می باشد! و کسی که در حال گناه و بی خیالی نسبت به خدا و .. هست، نه تنها درجه و مقام بخصوصی ندارد، بلکه مورد لعن و نفرین همه عالم فوق بشری و فوق جهانی و .. هست! 

فراموش نکنیم،ما در رابطه با عالم هستی و یگانه خدایی صحبت می کنیم! که در چندین ایه متعدد،خدا به این نکته اشاره کرد! که هر وقت چیزی رو اراده کند،بلافاصله موجود میشود! و هیچ چیز و هیچ کس جرعت و اجازه ندارد جزء ذکر و تسیبح خدا و اطلاعات از دستورات او و خاشع و خاضع بودن به درگاهش کار کند. همه عالم به عشق و علاقه او به تاخیری کارها را انجام میدهند! مثل همین بدن و زبان و چشم و گوش ها وو دست و پا و ...ما که همگی روز قیامت به درخواست خدا شروع به سخن گفتن می کند ..! 

فراموش نکنیم،که فقط به روی زمین،سیستم ازمایشی است و انسان در حال ازمایش می باشد،که چه راهی را انتخاب می کند و روز قیامت که پرده ها کنار برود،انهایی که جزء راه خدا و حرکت در سمت او کاری دیگری انجام دادن،به طرز غیر باور نکردنی،حسابش بسیار سنگین و ترسناک خواهد بود.

برای همین است،که خدا به این نکته اشاره می کند،که انسان ها درستکار با انسان ها گناهکار!(که جز این دو دسته،دیگر دسته دیگری نیست!) باهم قابل مقایسه نیستن! ان بسیار عزیز و محترم در دنیا و اخرت (*عزیز و محترم که خدا به او داده!)و ان یکی  زشت عمل و منفور در این دنیا و اخرت .

لطفا به خواب نرویم،و هر روز با انجام یک کار خوب بیشتر طبق دستورات خدا،به خدا نزدیک تر شویم،و هرگز گول گناه و کارهای زشت! رو نخوریم،که سرنوشت دردناک را به ارمغان خواهد اورد! که واقعا هیچ بنی و بشری هم نمی  تونه به دادش برسه.