بنام خداوند بخشنده و مهربان

باسلام.

موتور گیربگس دار پلاستیکی،جزو موتور های قدرتی گیربگس دار، ارزان قیمت می باشد! که معمولا در طرح ها علمی ساده تر مورد استفاده قرار می گیرد.! موتور مورد استفاده ان ،نوع معمولی می باشد! منتها به دلیل اضافه کردن چرخ دنده ها! قدرت این موتور گیربگس دار افزایش پیدا کرده است! بطوری که می توان،جاهای که نیاز به قدرت (نه سرعت!) بیشتر است،از ان بیشتر استفاده کرد

به طور کلی و معمول، موتورهای الکتریکی گیربگس دار! هرچقدر سرعتشان بیشتر باشد! قدرتنشان کمتر است.. و هر چقدر سرعتشان کمتر باشد،قدرتشان نیز بیشتر میشود! و می توانند بار بیشتری حمل کنند! و اگر هم مثلا این موتور را به تایر رباتی یا وسیله حرکتی اتصال داده باشید،در برخورد با موانع و سختی ها! به راحتی و قدرت بالا از روی انها عبور می کند!

زمان خرید موتور گیربگس دار پلاستیکی دقت کنید که اگر با مدل های مختلفی روبرور شدید،که مثلا 80 RPM یا 100 RPM یا .. هرچقدر دور چرخش موتور بیشتر بود،قدرتشان کمتر میشود و هر چقدر سرعتشان کمتر بود،قدرتشان بیشتر میشود .. (*البته این یک قاعده در موتور گیربگس دارها می باشد) .  (*قطعات الکترونیک معمولا یک برگ اطلاعات ازشان در اینترنت وجود دارد،اگر بتوانید مدل خودتان را پیدا کنید،دیگر می توانید قدرت و مصرف برق و باقی مشخصات موتور را به صورت دقیق و خوب ببینید و مطالعه کنید )

و نکته بعدی اینکه،اگر تازه به دنیایی الکترونیک وارد شده اید،بهتر است بدانید،موتورهای الکتریکی،در بیشتر مواقع جهت هایشان تفاوتی نمی کند! یعنی تفاوتی نمی کند،سیم مثبت و منفی و یا منفی و مثبت برق باتری را به صورت جابجا به موتور الکتریکی وصل کنید! فقط مثبت و منفی را جابجا وصل کنید، چرخش موتور ،مخالف وضعیت قبل میشود! 

ولتاژ موتور در همان محدود 6 ولت می باشد ،بهتر است،از باتری با 1 امپر به بالا نیز استفاده کنید! و دقت کنید،که مصرف این موتور نسبتا بالا می باشد و احتمالا زود باتری های شما خالی میشوند.

در پایان می توانید،نمایی از داخل موتور گیربگس دار پلاستیکی را ببینید: