بنام هستی بخش مهربان.

باسلام.

انسان از زمان تولد تا به اخر عمر خود،دچار اشتباهاتی غیر گناه الود میشود،که به نوع نه تنها گناهی محسوب نمی شود،بلکه بعضی وقت ها نشانه انسان بودن اوست.! 

تقریبا خیلی از ماها غلط های املایی زیادی داریم،و دلیل مختلف زیادی دارد! اما عدهی به صورت کاملا هوشمندانه و مکارانه! و حیله گرانه! قصد دارند،به اسم غلط املایی،ان شخص مخاطب را بسته به دشمنی یا حسادت یا کسب درامد! یا هر نقشه بد!،اعتماد به نفسش را خراب کنند و ان را ضعیف نگه دارند!

عده ای دوست دارن،یک نوع مرض روحی به اسم واسوس ها فکری،از جمله اینکه،"تو بلد نیستی!"، "چقدر خن** هستی"،"هیچ وقت نمف***" و انواع اقسام جملات منفی و بد، حس اعتماد به نفس شخص را خراب و در نتیجه بتوانند عقده های خودشان رو روی شخص مورد نظرشان! پیاده سازی کنند.

این روش البته تازگی ندارد! یعنی از هزاران سال قبل تا به امروز از این روش ها برای حمله به یک شخص استفاده میشده! در قران، در سوره زخرف،ایه 52 ، فرعون موقعه داره با حضرت موسی صحبت میکنه،چون ادم ظالم و مغرور است! اینطور حضرت موسی رو مورد اهانت قرار میده:

مگر نه این است که من از این مردی که از خانواده و طبقه پستی است و هرگز نمی‌تواند فصیح سخن بگوید برترم؟

تاکید به درست حرف نزدن! و گرفتن اشکالات عجیب و غریب! از ویژگی انسان ها بد است .. ! در موضوع بحث ما، هم اصلا غلط املایی جزو گناهان! یا چیزی که خدا از ان ناراحت بشود،نیست! (مگر به عمد!) شخص باید این نکته را بفهمد،و حواسش باشد و اعتماد به نفسش را بالا ببرد و اینطور نشه،که معلم یا هرکس دیگری،چنین حرفی به ان زد،زود به خودش بگیرد و در نتیجه به خودش ضربه روحی وارد کند.

بعید است،در کل دنیا کسی را پیدا کنید،که تا بحال غلط املایی نداشته باشد.اما هرکسی می تواند با توکل بر خدا و بالا بردن حس اعتماد به نفس به مرور غلط املایش را کمتر کند.

در پایان،بهتر است،همیشه و در همه حال حواسمان باشد،که بعضی ها چطور یک سری چیزهای وسواس مانند و چیزهای بسیار کم اهمیت را قصد دارند بزرگ کنند! تا در نتیجه شخصی که قرار بود به مسائل بزرگ و اهداف بزرگ فکر کند،به مسائل کوچک و حاشیه که شاید بعضی وقت ها نشان از خطاهای انسانی است را بدتر از حتا گناه نشان دهند! تا بدین وسیله ان شخص هم ضعیف شوید.! (انسان ها پلید همیشه به دنبال کوچیک و ضعیف کردن انسان های خوب هستن! به هر قیمتی!)

دوست و انسان خوب هم،همیشه یکی از ویژگی ها بارزشون اینکه،اشتباهات رو به صورت مخفیانه و اونم در کامل و ادب و حفظ روابطه به شخص منتقل میکنند. نه به صورت عمومی و مسخره گری و ...